Twingly statistik

torsdag 23 november 2006

Jag har gjort Anders Borg glad

I dag har jag gjort finansminister Anders Borg glad (i fall han nu blivit ledsen för att jag antytt att han skulle ha kunnat bli en bra nazist i Hitlers Tyskland).
Jag började med att klara av slutjobbet med min guldkrona hos tandläkaren och betalade de sista 1 800 på den räkningen. Där fick Anders in en och annan skattekrona.
I ren glädjeyra gick jag sedan och köpte tre skivor: ”Acid” med Ray Barretto som är en underbar Fania-återutgivning, ”Studio One Artists” som är reggae från reggaens guldålder och slutligen ”The Sect” med Downliners Sect, ett nostalgi-impulsköp.
Så där kunde Anders B casha in ytterligare några kronor av mina surt förvärvade pengar. Men inte nog med det: det blir ju en insättning på lönekontot i morgon, mer att konsumera för och mer till Anders kassa.

Jah Hollis

Inga kommentarer: