Twingly statistik

onsdag 29 november 2006

Tekniken är inte med mig

En hektisk kväll på jobbet, och det handlar inte om någon positiv stress.
Tvärtom handlar det om den värsta typen av stress i vårt moderna liv: när vi förlitar oss på att tekniken ska bistå oss och tekniken i själva verket sviker oss. Det är så mycket av det vi är beroende av här på jobbet som inte fungerat som det ska i kväll.
Då känner man sig maktlös eftersom man inte vet vad det är som gör att det inte funkar. Man får förlita sig på ett journummer och hoppas att någon svarar där, och att denne någon kan fixa problemet innan det är för sent.
Det är det jag inte gillar med jobbet: beroendet av opålitlig teknik.
Nå, jag – vi – redde ut det och nu kan jag lämna den här platsen.
På tv, på Femman ska jag väl säga, visar de just nu en av alla dess mystiska filmer som går nattetid. Något man hittat i någon av den amerikanska filmindustrins verkliga komposthögar. Orgazmo heter den och verkar vara någon slags porr-buskis av värsta tänkbara sort.
Det verkar som om USA för varje bra film också producerar en bunke riktigt avskräde.

Jah Hollis

Inga kommentarer: