Twingly statistik

tisdag 5 december 2006

Tillhör Kanada USA?

Jag läser sällan DN, annat än när jag plockar med mig kulturdelen hem på natten efter jobbet för att försäkra mig om att jag ska somna gott. Dock föll mina ögon på ett inlägg på intressant.se som i sin tur ledde till något Niklas Ekdal på DN skrivit: Skällsordens tio-i-topp.
Ingen speciellt upphetsande läsning det heller, men man kan konstatera att det är lite vingligt ställt med faktakollen, eller kanske kunskaperna, hos Ekdal. Som "USA-älskare", ett av skällsorden på listan, nämner han ett antal namn som man kan dra till med om man vill knäppa den som nämner Dubya Bush på näsan.
Joni Mitchell, född och uppväxt i Kanada (började för övrigt röka när hon var nio (!) år), är ett av namnen. Nu är väl ändå inte Kanada USA, och det kan väl tyckas småaktigt av mig att påpeka det för Niklas Ekdal. Han vill ju bara oss alla väl, eller?

Jah Hollis

Inga kommentarer: