Twingly statistik

tisdag 9 januari 2007

Nu är låten äntligen identifierad!

I kväll, när jag jobbat färdigt, kom det som en blixt från klar himmel.
Nu vet jag var det var för låt jag hörde i Hemköp på förmiddagen.
Först vill jag tacka alla som bidragit med tips och till och med spelat upp musik via telefon för mig. Tipset om Christer Sjögren kunde jag dock rensa bort rätt snabbt.
Kvar fanns tre vettiga alternativ: 1. Kanye West - Through the Wire 2. Peter Gabriel - Through the Wire 3. Paul Weller - You do something to Me
Det var den sistnämnda som var blixten från klar himmel med textraden "Hanging on the Wire, I’m waiting for the Change”, som fastnat i skallen och som plötsligt föll på plats. Där låter dessutom den gode Weller lite som Peter Gabriel.
Och det var ju all hjälp jag fick som faktiskt ledde dit. Och tänk att dom spelar så bra musik i Hemköp!
Äntligen kan jag tänka på intressantare(?) saker, som om Bildt är rökt nu.
Nej inte kan man väl kicka en sån reko miljonär.

Jah Hollis

Inga kommentarer: