Twingly statistik

tisdag 23 januari 2007

Skånska bilister har ofta kort minne

Så kom det då: säsongens första riktiga snöväder, med kyla, i sydligaste Skåne. Och som vanligt körde massor av trafikanter, ja bilister handlar det väl mest om, i diket eller på varandra. Det snöande och det var halt, som det normalt ofta blir den här tiden på året.
Jag vill inte verka mästrande, men jag bara undrar om man som bilist inte lär sig och minns från vinter till vinter.
Visserligen har vi hittills haft en mild vinter utan någon snö i sydligaste delen av landet. Men ingen trodde väl, utom de som är övertygade om att växthuseffekten redan slagit igenom med full kraft, att vi skulle få en vinter utan snö och kyla?
Jag menar, än så länge har vi väl inte fått sommar året runt så här nära Nordpolen som vi lever.
Så ett enkelt tips i alla vänlighet till er, som utan någon annans förskyllan, råkat halka till i trafiken i dag här i Skåne. Ta det lugnt nästa gång det är sådant här väder som det varit i dag. Det lönar sig.
Ja, ja jag vet att jag låter som Bror Duktig, men jag tror jag har anledning till det i dag.

Jah Hollis

Inga kommentarer: