Twingly statistik

lördag 17 februari 2007

Expressen släpper inte Johanna Sällström

Jag kunde inte undvika att se löpsedlarna när jag var ute och handlade i dag. Vet inte om det var Expressen eller dess sydsvenska edition Kvällsposten som hade tagit fram de svarta bokstäverna ur klichéskåpet: Någonting om ”Johanna Sällströms mörka hemlighet”.
På nätet är det i alla fall Expressen som har den här journalistiska likplundringen (och jag tänker inte länka till vare sig Excessen eller KvP). Man har intervjuat en granne till Johanna Sällström och jag undrar om grannen vet vad hon gett sig in på.
Det där med ”mörka hemligheter” drar man numera fram så fort någon kändis dött (säg den människa som inte har hemligheter - mörka eller ljusa eller vilken nyans dom nu än är i).
Och varje gång känns det lika bottenlöst cyniskt. Men somliga kan bara inte låta bli, dom verkar ha slängt all heder överbord för länge sedan. Fy fan!

Jah Hollis

4 kommentarer:

CV sa...

Tack för hjälpen med frågan om Stallone och hans tullbesvär.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

Det är osmakligt, minst sagt

Anonym sa...

Ja, det är vidrigt. Köp dem aldrig mer, skittidningarna.

Jah Hollis sa...

Jag försöker att undvika att köpa kvällstidningarna. Samtidigt kan man ibland inte annat än fascineras av innehållet i dem. Rena freak-showen. Men man tycker dom borde fatta när man gått över gränsen.