Twingly statistik

söndag 11 februari 2007

Jag fyllde alldeles nyss år

Så har jag fyllt år ännu en gång, vilken i ordningen tänker jag inte tala om, det räcker att de närmast sörjande känner till det. Men det var, som min gamla mor alltid påminner mig om, vid klockan tio på förmiddagen en söndag som jag föddes.
Enligt den kinesiska almanackan är jag född i harens år.
Hon, morsan alltså, ringde nyss och gratulerade och avslöjade att den kvällen hon blev skjutsad till BB var det av en granne som inte var spik nykter. Man han klarade resan och dagen efter började mitt liv.
I dag fortsätter det med att jag snart måste ge mig ut i kylan för att åka till kneget. Det är en kall och solig vintersöndag, lite julkortsaktigt med snö på marken, och jag hade förstår kunnat tänka mig att fira denna födelsedag på något annat vis.
Men cashen den ska tas hem på något vis och då är det bara att bita ihop.
Ta det lugnt, men ta det! Framåt, i alla riktningar!
Vi ses därute!

Jah Hollis

PS. Faktum är att även min blogg jubilerar. Det är i dag tre månader sedan jag skrev mitt första inlägg. Tänk vad tiden går. DS.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen, Hollis!

Och jag fyllde 50 för några veckor sedan...

Jah Hollis sa...

Misstänkte nästan det.
Men jag har det inte uppskrivet i min almanacka. Grattis i efterskott! Firade ni på något speciellt vis?

Ankan sa...

Lite sen kanske. Men va fn. Grattis!

Anonym sa...

försökte kommentera förut men nix- ett söndagsbarn här också- fast Hund.

Jah Hollis sa...

Tack. Det är alltid bättre sent än aldrig. Det är en sak som är säker.