Twingly statistik

lördag 24 februari 2007

Äntligen en andningspaus i tillvaron


Jag vaknade svinaktigt tidigt i dag. Jag antar att det är hem-
längtan som gör att man ofrivilligt inte kan sova ut ordentligt.
Även där nere i det undermedvetna finns det något som ropar att det är dags att ge sig hem.
Var uppe på jobbet och hämtade grejor och morsade på de tappra som håller ställningarna i dag. Det hade varit ännu en tuff natt i den sydöstskånska mediebranschen och många fick vänta förgäves på sin morgontidning.
Själv kom jag med ett tåg som faktiskt gick i tid genom ett vintrigt skånskt landskap. Och jag var direkt och handlade förnödenheter innan jag kunde ta bussen hem och sätta nyckeln i låset i dörren med mitt namn på brevlådan.
Innanför dörren låg till min glädje ett litet paket av stort värde, musikaliskt värde alltså. Några skivor jag hade beställt för att bygga på högarna här hemma.
Bland dem en dubbel-samling med min gamle favorit Augustus Pablo. Dagen är räddad!
Nu kan det snöa och svinblåsa hur mycket det vill.

Jah Hollis

Inga kommentarer: