Twingly statistik

tisdag 27 februari 2007

Nu är Emma Pollock på gång

Fick e-post från min favorit, Emma Pollock som var med i Delgados, i dag. Nu börjar det hända saker med helles solokarriär.
Redan i början av mars kommer hon att göra spelningar med ett eget band. Sedan dundrar hon iväg till Staterna för solospelningar i New York och några festivalspelningar med band nere i Texas. Wow! Jag önskar att jag hade kunna vara där.
Femte mars finns Emma med på skivan Ballads of The Book som Chemikal Underground ger ut och där bland andra Ian Rankin och James Yorkston, för att nämna ett par välbekanta namn, medverkar.
Sedan Har Emma Pollock en singel och en fullängdare på gång på 4AD. Jag kan knappt vänta.
En resa till Skottland verkar mer och mer lockande. Det är många år sedan jag var där senast.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ian Rankin?

Jah Hollis sa...

Ja, Rebus-Rankin.
Det är ett samarbete mellan författare och musiker. Exakt vad Rankin bidragit med vete f-n. Någon text kanske.