Twingly statistik

torsdag 15 mars 2007

Det är i Malmö det händer, mina vänner

En vanlig onsdagskväll i Malmö: flera återbud inför kvällens quiz, men när jag kommer dit är allt OK. Vi är, som vi säger, ett bra gäng.
Så det gör inte så mycket att vi inte når ända fram: The Simple Minds vinner aftonens quiz och det är dom väl värda. Vi tar dom nästa gång, vi har ändå så mycket att prata om när vi träffas.
Och så är DJ Raz där med en platta till mig, funky music utvald med största omsorg. Och han berättar om saker på musikfronten som kommer att göra Malmö till funkens huvudstad i Sverige.
Kan nu bara Totte ta hit The Hold Steady, fast de kanske redan är för stora, vore det perfekt.
Jag är lite lyckligt yr och full, men jag vet att det är här det händer. Det är här jag har mina vänner.
Åh, så sentimental jag blir sekunderna innan det är dags att sova.

Jah Hollis

1 kommentar:

Studiomannen sa...

Jag sökte på The Hold Steady för att se ifall andra fattat storheten. Bloggade nyss själv om dem. Tiden är nog inte mogen för att jag ska köra dem på mina egna musicquizar (bl a tisdagar i Lund på Bull). Men trägen vinner.