Twingly statistik

torsdag 22 mars 2007

I wish I’d been a Girlie...

Ett litet utdrag från katalogen av händelser som utspelar sig i konungariket Sverige just nu:
Ja, den här
glassdiskussionen får mig bara att tänka på Monty Python. The Lumberjack song: I wish I’d been a Girlie, just like my dear papa. Jag vet inte om jag tycker diskussionen bli mer upphetsande än så.
Den sketchen och den texten dödar det mesta på något vis.
Roligare då att höra Carl Bildt försöka åstadkomma någon slags pondus när han nu fått igång ett privat krig med Kuba. Hans skorrande överklass-r (vad heter det i pluralis?) tar definitivt udden av allt han har att säga.
Det är svårt att ta en man som blivit en parodi på sig själv på allvar.
Men nu har han väl hittat något som kanske kan ta bort fokus från Persson ett tag. Bildts alla egna affärer tycks vara glömda för tillfället.
Nu är det Persson för hela slanten, Mona har vi redan glömt.
Till och med Pagrotsky är ute och försvarar sig lite för säkerhets skull innan han dykt upp i Persson-intervjuerna.
Jag önskar jag hade haft något mer seriöst ämne att ta mig an i natt, men med tanke på omständigheterna hittar jag inte något. Jag drar hem till övernattningshålan och hämtar kraft.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

Haha, ja titta där! Vi tänker lika tydligen. :)
Jag avgudar Monthy Python.
Fast vad menar du med att jag censurerar?

Sara Ödmark sa...

Ah! Du menar att jag modererar mina kommentarer, eller hur? (Lite trögtänkt idag).