Twingly statistik

onsdag 25 april 2007

Det händer saker medan jag lämnar Malmö

I kväll är det quiz igen, ett stående inslag de onsdagar jag är ledig och inte bortrest. M har redan ringt och verkade sugen på att träffas tidigare, eftersom det är kanonväder och kanske redan chans att sitta ute en stund.
Men eftersom jag ska resa bort på fredag måste jag ta hand om lite räkningar och annat innan jag kan ge mig ut. Om man nu vågar betala sina räkningar på nätet.
Sedan händer det intressanta saker slag i slag här i Malmö, en del dessvärre medan jag inte är i stan.
Redan torsdag kväll spelar Rickie Lee Jones på KB.
Sedan åker jag till Stockholm fredag för att se Roger Waters på Globen (jag behöver väl inte berätta att han var basist i Pink Floyd och att vi bland annat kommer att får höra Dark Side of the Moon i sin helhet).
Vad jag missar i Malmö fredag vet jag egentligen inte, men på lördagen ryker både MFF-AIK på stadion och Pere Ubu på KB senare på kvällen (men det finns säkert ett och annat att hitta på i Stockholm tillsammans med min gamle Blues Brother PF).
Söndag spelar sedan Pere Ubu i Stockholm, men då är jag på KB och kollar Madeleine Peyroux.
Tur att man är ledig valborgsmässoafton.

Jah Hollis

5 kommentarer:

Ola Tedin sa...

Du glömde "diakritisk" i kommentaren till min kommentar här nedan...
:-)

Jah Hollis sa...

Äsch då!
Även sölen har sïna fläckar.
Ska meddela Computer Sweden detta:

cstjanster.idg.se/sprakwebben/
ord.asp?ord=oml

JH

Jah Hollis sa...

Sorry!
Cömpüter Sweden var det.

Sånger från nedre botten sa...

Ursäkta, men du kan väl ändå inte kalla ett uppträdande av Roger Waters för en händelse. Det var det ju knappt när det begav sig.

Jah Hollis sa...

Jo, det kan jag faktiskt.
Dark Side of the Moon är ett mästerverk. Och det är inget att diskutera. Så är det bara. ;-)