Twingly statistik

måndag 2 april 2007

Hemma igen - nu väntar Bob Dylan

Hemma igen, hemma hos å, ä och ö, bland annat. Tiden går fort när man har roligt. Det är ett slitet uttryck, men i detta läget känns det mycket påtagligt.
Men jag får vänta lite med London Eye och annat som tål att berättas från och om London ännu några dagar framåt.
Nu är det Bob Dylan som gäller. Den gamle geten, han fyller 66 om mindre än två månader, kommer på sin Never Ending Tour ännu en gång till Köpenhamn. Senast jag var där med goda vänner och såg honom på Forum var i oktober 2003.
Jag vet inte om jag då trodde att jag skulle gå och se honom igen. Inte för att det var en dålig konsert, tvärtom. Det bara kändes så på något vis.
Men nu är han här igen, på Europaturné, och vi är samma gäng som åker över till Köpenhamn för att se honom. Och det känns precis lika spännande och fyllt av förväntan som sist.

Jah Hollis

PS. När jag tänker efter: om tiden går fort när man har roligt, ja då har jag haft konstant roligt sedan hösten 2003 då vi senast såg Dylan. Tiden rusar. DS.

Inga kommentarer: