Twingly statistik

tisdag 3 april 2007

Än får man röka i baren i Köpenhamn

Danmark är ytterligare ett av de länder som har rökförbud på restauranger och i barer på gång. Men det har inte trätt i kraft än som det var tänkt, och det har givetvis stött på protester i landet där tanterna röker cigarr.
Jag testade själv detta nöje i går efter Dylankonserten i Köpenhamn. Jag har aldrig varit någon storrökare, snarare en smårökare som fortfarande kan gilla ett bloss, särskilt då (ja uteslutande) i samband med en öl eller någon annan alkoholhaltig dryck.
The Shamrock Inn hade de en låda cigarrer och jag fick en fet (ganska torr) sak för det facila priset av 20 kronor.
Det var väl inte någon av de större cigarrupplevelserna i livet, men den satt rätt fint i alla fall när man mådde bra i goda vänners lag efter en härlig musikupplevelse och med en Guinness framför sig.
Då kan jag förstå dem som inte vill ha rökförbud på sådana ställen. Samtidigt kan jag uppskatta rökförbudet här hemma i Sverige och tycka att det blivit bättre miljö på krogar och i barer.
Jag är som vanligt kluven.
Det får stå på min gravsten en gång: Han var kluven.

Jah Hollis

Inga kommentarer: