Twingly statistik

onsdag 11 april 2007

Nu är det Quiz-time igen!

I kväll är det onsdag, jag är ledig och det är ingen viktig fotbollslandskamp på tv. Det betyder bara en sak: Quiz-time på stampuben.
Eftersom Sverige spelade sin fiaskobetonade EM-kvalmatch mot Nordirland för exakt två veckor sedan blev det inget quiz då. Så jag känner en aning abstinens.
Det är alltid lite osäkert hur uppslutningen blir nuförtiden. Men jag räknar med två säkra kort och ett tämligen säkert. Förutom jag själv då, som strax är på väg.
Vad övriga personer som sluter upp för att tävla i den ädla engelsk frågesportskonsten blir en ren bonus.
Så vad vi har för chanser att vinna vågar jag överhuvud taget inte spekulera i. Det var ett tag sedan vi vann och vi räknas väl knappast in bland favoriterna längre.
Samtidigt känns det som om det inte gör så där väldigt mycket, vi har det ju rätt trevligt ändå. Kanhända blev vi ändå lite mätta efter de framgångsrika åren då vi var quizchampions under en lång, lång tid.

Jah Hollis

Inga kommentarer: