Twingly statistik

torsdag 26 april 2007

Och snart börjar Hockey-VM - gäsp...

Åh, vilken seg dag. Det är kanonväder ute och det är läge för att hitta på något. Och det är läge för att fixa till lite saker här hemma innan jag ska dra till Stockholm i morgon.
Vad gör jag då? Jo sitter här hemma och segar och får ta mig samman för att ens utnyttja tvättiden jag har.
Jag har inte satt min fot utanför dörren. Har bara öppnat den när en lätt förvirrad man ringde på och letade efter någon som sitter med i vår bostadsrättsförenings styrelse.
Är det den berömda vårtröttheten som slagit till eller är det gårkvällens quiz som spökar?
Surfade runt lite slött på nätet och upptäckte att Hockey-VM börjar i morgon.
Jaha. Det är väl ett mästerskap som devalverats kraftigt de senaste åren.
Inte nog med att man spelar just när det drar ihop sig i NHL där alla de bästa spelarna är med.
De svenska toppspelarna som skulle kunna ställa upp i VM verkar också måttligt intresserade. Vi får väl hoppas på att Danmark kan skrälla.

Jah Hollis

Inga kommentarer: