Twingly statistik

lördag 12 maj 2007

Danny Kirwan var värd ett bättre öde

"I've got things to do
I move everyday
I hope you don't mind
'Cause I'm coming your way"

Texten kommer från låten Coming Your Way med Fleetwood Mac, den första versionen av bandet. Jag fick den i huvudet precis nyss efter att jag bestämt att jag måste ge mig ut innan regnet de hotat med kommer.
Vilket innebär att jag inte ska sitta här och blogga mer nu.
Men så kom jag att tänka på Danny Kirwan som skrev Coming Your Way. Vi pratade faktiskt om honom nyligen, en kväll på Brogatan, jag och en bekant till en god vän.
Han berättade att Danny Kirwan haft det knepigt på senare år och levt som uteliggare i London.
Betänk då att denne kille som 17-åring tog plats som den tredje gitarristen i ett band som då var ett av England hetaste. Men i sällskap med en som levde på LSD och snart skulle flippa ut totalt, en som totalt oväntat kastade sig in i Guds Barn och ett par som snart skulle skaffa sig hemska kokainvanor gick det till slut åt skogen.
Det är en rätt sorglig historia, som i alla fall kanske blivit något mindre sorglig.
Hur som helst borde någon göra en film om Fleetwood Mac.

Jah Hollis

1 kommentar:

Thomas O. sa...

Bra idé att göra en film om FM! Får jag föreslå regissör? Quentin Tarantino. Eller Martin Scorsese. Bara inte David Lynch - ty då blir det helt obegripligt.