Twingly statistik

söndag 24 juni 2007

Jag vet vad jag gjort med rekordvinsten

Så har det trillat in en rekordvinst på V75. En som spelat för drygt 700 spänn kunde kamma hem nära 45,3 miljoner kronor som tack för att personen i fråga lyckats peta ihop en rad som är så osannolik att ingen annan har den.
Och så börjar spekulationerna: Vem är vinnaren, är det någon i lilla Bygdeå där kupongen lämnats in? Huga, vad svårt det måste vara att hålla tätt om vinsten, speciellt på en sådan liten ort.
Och så kan man ju inte låta bli att spekulera i vad man själv skulle gjort om man vunnit så mycket pengar. Jag tror inte, som vissa hävdar, att det inte är bra att få så mycket pengar på en gång, att det skulle medföra någon olycka.
Nej, man spelar väl för att den möjligheten finns där, och när det då händer, ja då gäller det att hålla huvudet kallt. Själv vet jag exakt vad jag skulle göra om en sådan vinst trillade in.
Men nu blev det bara 46 kronor på de stående lottoraderna den här helgen.
Så de planerna får ligga på is ett tag till.

Jah Hollis

Inga kommentarer: