Twingly statistik

måndag 11 juni 2007

Malmös senaste fallossymbol i skymning


Malmö har väl i alla tider ansetts vara en grabbig stad, en stad där sossepågarna har regerat och satt sina avtryck här och där. En av landets allra tydligaste fallossymboler finns också följdriktigt här, eller vad sägs om det gamla vattentornet vid Södervärn?
På senare tid har det dykt upp en allvarlig konkurrent: Turning Torso, inte så där onaturligt rak som många andra liknanade symboler, utan lite mer, ska vi säga, naturtrogen.
Bedöm själva av bilden här ovan.
Den är tagen söndag kväll den 10 juni 2007 närmare klockan 23.
Jag hade varit på Porgy and Bess med M och efteråt bjöd hon på en cider (jodå, jag valde själv det) på Möllans uteservering och vi satt och snackade en stund i lugn och ro i den fortfarande rätt varma kvällen.
Sedan var jag på så gott humör att jag tog en rätt lång cykeltur, och eftersom jag hade kameran med mig tog jag lite skymningsbilder.
Pen...eh...Torson var ett givet motiv.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker vattentornet är bättre. Turning Torso ser inte lika kraftfull ut som vattentornet.

Jag ser vattentornet på nära håll varje dag och det går inte att se det som annat än en fallossymbol.

Porgy and Bess såg jag på premiären, sedan tog vi ett glas på Atmosfere.

Åsa,zyrenna@zyrenna.com, http://zyrenna.webblogg.se/

Jah Hollis sa...

Inte lika kraftfull, nej. Mer naturtrogen på något vis, tycker jag. Vattentornet är nästan för perfekt.