Twingly statistik

onsdag 20 juni 2007

Två anledningar till att jag började blogga

Äntligen: nu har min dröm gått i uppfyllelse!
När jag började blogga för lite mer än sju månader sedan satte jag upp två direkta mål med denna verksamhet:
1. Jag ville tjäna pengar
2. Jag ville bli känd
Inget av detta har infriats genom bloggandet, hittills i alla fall. Och jag är väl lite besviken.
Dock hittade jag i dag tidningen Metro utanför livsmedelsbutiken och då fattade jag vad jag gjort för fel. Denna fantastiskt djuplodande journalistiska produkt ska starta en blogg och i sin stora godhet vill Metro nu lära mig hur jag via bloggandet kan bli både rik och känd.
Inget att tveka om.
Nu börjar det nya livet!

Jah Hollis

4 kommentarer:

Ankan sa...

Glöm inte dina bloggvänner när du är på toppen!
;)

Jah Hollis sa...

Jag räknar med att ni ska få del av mina framgångar på ett eller annat vis. :-D

Pumita sa...

Som ett stort bonus kan du bli citerad i en riktig tidning när du minst anar det... eller i ett sammanhang du inte ens kunde drömma om. Kul med lite spänning i livet, eller hur?

Så mycket som du kommer att tjäna, kan jag säkert räkna med att bli ihågkommen fast vi bara är nya bekanta.

Jah Hollis sa...

Jag kommer, som sagt, givetvis att se till att min rikedom fördelas bland alla som förtjänar att få del av den.