Twingly statistik

lördag 2 juni 2007

Vem tog döden ur dödskallarna?

Jag var inne på ett Åhlénsvaruhus i veckan för att köpa kallingar och lite andra basvaror. Bland dom vanliga enfärgade hängde saker med Y-front och dödskallar som mönster på.
Y-front och dödskallar! Oerhört sexigt och farligt!
På strumpsektionen hängde strumpor med dödskallar som mönster. Och jag förstod att dödskallen som symbol nu måste vara fullständigt död. Dödskallar och korsade benknotor finns överallt och därmed har de blivit ett mönster bland många.
Jag har själv, kanske inspirerad av Keith Richards och Fantomen, inhandlat dödskalleringar av varierande kvalitet (se bilden), men nu vete fan om jag skulle ta på mig en sådan.
Ett typexempel på hur modevärlden tar över och slätar ut något som en gång, kanske, var i alla fall lite tufft.
Jag tror jag fattade det först när jag köpt den lilla silverringen.
Tjejen som sålde den, i en butik i Stockholm, skrev på kvittot: Döskallerring.
Tjenare!

Jah Hollis

2 kommentarer:

gravallvar sa...

Vi kan bra hålla med. Vissa saker ska man inte skämt om. Eller skämta med. (Döskaller minsann *mutter mutter*)

Anonym sa...

jag gillar inte allas den trenden med skallar på Allting- o har köpvägrat- så köpte jag ett par rosa flickskor, med blommor på- det var dödskallar! Så jag har ett par skor o låtsas det är blommor- döda blommor ?