Twingly statistik

måndag 9 juli 2007

Både gud och regeringen är efter mig

Nu är del ett av min semester över och om en timme är det dags att åka till jobbet igen. Efter att det regnat de dryga 14 dagarna jag varit ledig, lyser nu solen som den inte gjort på länge över sydligaste Sverige.
Är det nu så att gud har ett finger med i spelet när det gäller vädret, känner jag mig personligen förorättad. Är detta en liten futtig hämnd för att jag skrivit så elakt om alla våra fredsälskande religioner (observera att jag ännu inte skrivit något ont om eckankarrörelsen)?
Som om detta inte vore nog, ska jag i dag ta M:s bil till jobbet, som en förberedelse för att bli bilpendlare på heltid. Och vad händer då? Jo en företrädare för vår underbara nya arbetarregering går ut och förutspår att bensinpriset ska stiga till runt 20 spänn litern.
Jag har inte ägt bil de senaste åren och jag har hållt bilkörandet nere till ett minimum. Är det tacken?
Positivt med att behöva förbereda sig för att åka till jobbet nu är, att jag slipper höra Babsan Wilhelmsson i Sommar i P1. Vad har den människan gjort för att få äran att göra sommarprogram?

Jah Hollis

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka. Jag har min semester framför mig...

Jah Hollis sa...

Gud, regeringen o-c-h CJ!
Tack i alla fall!

Ankan sa...

Murphys lag. Heter den inte så? Semester slut= sol. Köpa bil= höjda bensinpriser.

Jah Hollis sa...

Jo, det är väl den.
Lagen om alltings djävlighet på ren svenska. Men det kan också alltid vara värre, eller?
Ser att min fina vinjettbild dessutom rasat ur systemet.