Twingly statistik

söndag 22 juli 2007

"Det regnar sjukt mycket här just nu"

Citatet som utgör rubrik till detta inlägg kommer från en person i Sydsverige jag just talade med på telefon. Och eftersom jag själv jobbar här i området nu, inomhus tack och lov, kan jag bara bekräfta att förutsägelserna om ett nytt oväder redan har slagit in.
För en stund sedan öppnade sig himlen och det hördes några kraftiga åskknallar. Det sägs att Malmöområdet ska kunna drabbas av en ny syndaflod lik den vi hade för bara några veckor sedan.
Den här sommaren verkar kunna gå till historien som en av de blötaste vi varit med om på länge här i våra trakter. Undrar hur det ska bli i augusti när jag har min riktiga semester.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Pumita sa...

I Sthlm skiner solen så jag får blåsa riktigt hårt ifall det skulle få för sig att ta sikte på de här trakterna. Håller tummarna för att augusti, min semestermånad, blir fin!

Jah Hollis sa...

När jag lämnade Stockholm i lördags var det kanonväder där. Blå himmel och hög och klar luft. Så ska det bli i augusti.

Anonym sa...

Visst är sommarvädret lite sjukt, men vi har ändå lyckats hittat på en massa andra saker på semestern som inte är så väder beroende. Jag hittade en hemsida (www.eventguiden.se) som gav oss massor av inspiration! :-)