Twingly statistik

fredag 13 juli 2007

Litta gubbasjukt är det allt, Aftonbladet

Jag sitter och väntar på att få klartecken så att jag kan stänga min dator och åka hem efter denna arbetsdag. Och jag fördriver tiden med att surfa runt och se vad våra tidningar har att erbjuda så här mitt i natten.
Det är uppriktigt inte så att man hoppar högt av upphetsning eller intresse.
Vår kära Aftonbladet har till och med fått fabricera en egen "nyhet" utifrån en bild man tydligen tyckte var skojig. Jag tippar att det mesta i texten är fria fantasier, och visst får man väl skoja till det ibland (prins Charles tycks ju också inbjuda till sådant på något vis).
Men ärligt, sitter det inte i betraktarens ögon här?
Litta, som man säger i Skåne, gubbasjukt känns det allt AB.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

har faktiskt inte mycket för kvällstidningarna, det liknar mer o mer renodlat skvaller o så lättdsamt att det övriga nyhetsflödet, som ändå ska vara seriöst, alltmer känns mindre o mindre trovärdigt.

Jah Hollis sa...

Ja, här har dom ju bara hittat på en historia. Vad dom kanske inbillar sig händer på bilden.
Jo, det bra som faktiskt kan finnas i kvällstidningarna försvinner i slaskflödet.