Twingly statistik

torsdag 26 juli 2007

Noll geografikunskap på Aftonbladet

Jag vet inte om det är sommartorkan eller påverkan av Arsch…, ursäkta, Alex Schulman, som får Aftonbladet att nå nya, otroliga bottennivåer.
Man har knyckt en hyfsad, men inte briljant idé från Sydsvenskan och sedan gjort den till ett hopkok på journalistisk dagisnivå.
Själva tanken att Oskarshamn skulle vara Sveriges svar på Simpsons hemstad Springfield är inte helt fel. Men som gammal kännare av Oskarshamn (tro mig!) har jag ju en del synpunkter på Sydsvenskans jämförelse.
Men det är inget mot vad jag tycker om idiotierna och de usla geografikunskaperna i Aftonbladets skräpartikel.
Det räcker väl med att man utser "Kalmars/Kalmar läns egen Simpson" som bor i Färjestaden "en bit från Oskarshamn". Färjestaden ligger på Öland, i höjd med Kalmar och det är dryga sju mil till Oskarshamn därifrån (efter att man tagit sig över Ölandsbron).
Som att säga att Uppsala ligger en bit från Stockholm och att man bor i Stockholm om man bor i Uppsala.
Varför sätter man en journalist att producera sådan skit?

Jah Hollis

1 kommentar:

Ankan sa...

Jag blir bara förbannad varje gång jag läser någon av kvälls(skvaller)tidningarna. Det är så sjukt dålig journalistik i dem att jag blir förundrad varje gång över att den verkligen är så dålig som det är.