Twingly statistik

fredag 6 juli 2007

Översvämning och knäckta paraplyer


Nu tycks det äntligen ha slutat regna här i Malmö, efter att det vräkt ner i närmare ett dygn nu. Men tydligen har vi inte sett slutet på detta. Det sägs att det ska komma mer regn under fredagen.
Jag var själv tvungen att ge mig ut och fixa några saker under dagen och det var ingen höjdare även om jag transporterade mig med buss.
Men så fort man kom ut ur bussen fick man slagregnet över sig. Därtill blåste det halv storm, så det gick inte att undvika regnet när man förflyttade sig utomhus.
Många hade naturligtvis paraplyer att försöka skydda sig med, och det är nog paraplytillverkarna glada för.
Jag har aldrig någonsin sett så många sönderblåsta paraplyer övergivna i papperskorgar och på andra ställen ute på stan.

Jah Hollis

Inga kommentarer: