Twingly statistik

fredag 3 augusti 2007

Fight club och en nattöppen mack

Jag behövde sällskap i kväll och tog med mig ölen jag hade i kylen hem till BT som glatt bidrog med whisky och tequila. Inget fylleslag, utan en stilla afton med lite snack och boxning och Fight club på Eurosport.
En sorts landning inför en månads semester, ledighet från jobbet som annars kan vara så ständigt påträngande.
Lite märkligt kan det kanske tyckas att BT och jag, gamla peace-and-love-gubbs kan sitta och kolla på boxning och framför allt Fight club (inte filmen, utan K1-magasinet) där bestar till karlar pucklar på varandra hämningslöst.
Men redan innan jag flyttade från Småland till Skåne hade jag en svag punkt för boxning. Jag såg bland annat vänskapsmatcher (vilket ju kan tyckas vara en oxymoron i sammanhanget) mellan svenska och kenyanska landslaget och njöt av tillställningarna.
Nå, på väg hem från BT stannade jag till på den lokala nattöppna macken för att köpa lite groggvirke. Är det första semesterdagen, så är det och ölen hade jag ju släpat hem till BT.
Men det fanns andra grejor kvar. Och så blev jag inspirerad av folklivet som alltid finns när man kommer till macken mitt i natten.
Och så leder det till denne man som på senaste tiden varit svag för detta band.
Och i mitt huvud blev Down In the Tube Station at Midnight till Nere vid jourmacken runt midnatt.
Skulle kunna bli något.

Jah Hollis

1 kommentar:

Sånger från nedre botten sa...

Att du gillar män som slåss var väl ingen nyhet, du har ju länkat till The Gladiators så länge jag har hängt här.

Och det är väl det som det handlar om, att vi fortfarande fascineras över gladiatorer, om det sen är i en ring eller på en fotbollsplan spelar mindre roll.