Twingly statistik

torsdag 2 augusti 2007

Nu börjar allvaret...eller?

Äntligen är denna dagen avklarad! Nu kan jag inleda min ledighet för att sedan fortsätta med fyra veckors semester.
Jag skulle egentligen ha varit ledig i dag också, men hoppade in eftersom en kollega blivit sjuk och man bönade och bad att jag skulle ta bara en enda dag till. Och så snäll (dum?) är jag att jag gjorde det.
Nu hade jag ju hoppats på bättre väder denna månad när jag är ledig, men det ska man tydligen inte vänta sig trots tidigare profetior.
Som grädde på moset är det darrigt på börsen lagom till jag tänkt ta ut lite från mitt mångåriga fondsparade för att införskaffa en bil.
Alltså: Utgångsläget är inget vidare, och det bör med andra ord bara kunna bli bättre under semestern.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en go' semester, Hollis!

Anonym sa...

Önskar dig en behaglig semester. Jag har avverkat fyra veckor i sommar, men ska se till att komma iväg en vecka söderut för litet sol o bad förhoppningsvis. Men det får bli litet senare i höst!

Jah Hollis sa...

Tack ska ni ha!
Det är verkligen välkommet med den här ledigheten. Och några problem med att fylla den med något, ja det har jag verkligen inte.