Twingly statistik

söndag 9 december 2007

Förkylt var ordet - hela ledigheten åt skogen

Jag hann med ett quiz i onsdags, där vi knappast skrämde upp något lag inför den stundande finalen nästa söndag.
Sedan dess har jag dragit med en envis förkylning, inte någon dundervariant, utan den där när man är lagom däckad för att inte orka med social samvaro eller att göra något vettigt hemma.
Så i princip hela långledigheten har gått åt skogen.
I går, lördag, såg jag fram emot att gå på 40-årskalas, men där gör man ingen glad med rinnande nasalt mucus och ständiga nysningar värre än Prosits på julafton. Så det vara bara att ställa in.
I dag kändes det OK nog för att jag skulle kunna ta mig ut och handla. Jag jag var tvungen eftersom förråden här hemma började sina.
Och nu är vi inne i den tiden då det knappt går att säga om det är natt eller dag oavsett när på dygnet man går ut. Det var gråare än den värsta öststat kunde vara.
På plussidan kan man ändå räkna in att det snart vänder.
Och att IK Oskarshamn i hockeyallsvenskan spöade det gamla spöket Rögle på bortaplan. Det var visst 28 år sedan sist det hände.
Kanske läge för att se IKO ta sig an Mif Redhawks här i Malmö på fredag.
Och i morgon kommer jag givetvis att vara i lagom form för att jobba igen.
Suck!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

opassande.se sa...

Näää, fyyy. Din stackare! :(

Ankan sa...

Jah, det är KUL att jobba. Själv har jag nie dagar ledigt från onsdag. Åhh, vad jobbigt. Jag som helst vill arbeta. Inte.

:o

Jah Hollis sa...

Tack för uppmuntran.
Var och en på sitt sätt. :-)