Twingly statistik

söndag 2 december 2007

Nu är i alla fall adventsstaken på plats igen

Jag var totalt utmattad i går efter fem dagars och närmare femtio timmars arbete. Jag gav mig bara ut en runda i regnet för att proviantera lite och höll mig sedan inomhus.
Jag lyckades i alla fall hålla traditionen vid liv och se till att hämta upp adventsljusstaken från källarförrådet där den tillbringar sin mesta tid.
Nu är den, en gammal goding inköpt på Ikea för säkert minst tio år sedan, på plats på fönsterbrädet och jag tycker om den.
Det är, som väl de flesta tycker antar jag, skönt med ljus när det är den mörkaste tiden på året.
Jag tycker det känns lite speciellt när man kommer hem på natten och det är något som lyser upp lägenheten.
I dag fyller för övrig Britney Spears, och Nelly Furtado, år.
Britney blir 26 år, men det känns som om hon funnits i en evighet, så mycket material som hon försett våra skvallerblaskor med genom åren.
Trevlig första advent!
Själv ska jag, ja vad trodde ni?
Jobba!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Ankan sa...

Själv var jag hos goda vänner och drack årets första glögg och åt årets första julskinka.

Jah Hollis sa...

Även den här årstiden har helt klart sina glädjeämnen den med. Själv har jag bunkrat lite julöl för att testa när jag är ledig.