Twingly statistik

söndag 16 december 2007

Ässet i rockärmen borta inför Quizfinalen

Det drar ihop sig till Quiz off, årsfinal i quizet på stampuben. Om ett par timmar är det dags och vi (laget jag är med i) är givetvis kvalificerade, precis som vi varit de senaste sju-åtta åren eller vad det nu är.
I år har vi inte på något vis dominerat veckotävlingarna som vi gjorde ett tag, men vi har tagit nog med segrar för att sedan länge vara klara för finalen. Förra året kunde jag inte vara med, men de som ställde upp för vårt lag hade ingen större framgång.
Så någon titel att försvara, det har vi inte i dag.
Men vi har ju möjligheten att bli mästare för femte gången, även om jag inser att det blir tufft.
Dessutom har ässet vi hade i rockärmen, en tävlande med väldiga kunskaper som inte tävlat med oss på ett tag, blivit sjuk. Och någon sista minuten-ersättare har vi visst inte hittat. (Vi har faktiskt vunnit en final med fyra i laget mot tillåtna fem i de övriga lagen).
Själv släpar jag fortfarande på min förkylning, men BV meddelade tidigare i eftermiddag att han känner sig ovanligt laddad.
Som alltid hänger det på frågorna. Man kan knappast förbereda sig på något vis.
Jag ska i alla fall ta en dusch nu och sedan posta några julkort innan jag drar mig till platsen för finalkampen.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Ankan sa...

Lycka till!

Jah Hollis sa...

Tack!
Resultatet redovisas i nästa blogginlägg.