Twingly statistik

fredag 18 januari 2008

En skiva som går varm här hemma nu

Min gamle vän från Steely Dan, Donald Fagen, har parallellt med sin insats i det bandet också genom åren åstad-
kommit tre stycken soloplattor. Alla tre har varit kritikerframgångar och i alla fall den första, The Nightfly har med tiden blivit en kommersiell framgång.
Nu har Donald Fagen samlat den här skivtrilogin, tillsammans med diverse extramaterial i en elegant box. Och den kunde jag ju inte motstå.
Det är bara att konstatera att den lever upp till förväntningarna, även om jag knappt nuddat vid något extramaterial än. Därtill äger jag redan de båda första skivorna, men vad f-n.
Man kan inte få för mycket av Donald Fagens musikaliska och lyriska världsbild.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Checkade ut "Morpha Katten".
Låter som vanligt..
Man tröttnar aldrig på DF men asså..
Kom med nåt nytt, asså..
Som man kan säga om många asså.. Rolling S, RHCP, lixom..
Tacka vet jag Wagners overtyr till Tristan och Isolde..
Concrete Kid
Djuping

Jah Hollis sa...

Wagner har väl inte kommit med något nytt på länge vad jag vet. :-)