Twingly statistik

måndag 21 januari 2008

Tiden går snabbare när man är ledig

Jag var ingen stjärna i fysik i skolan, långt ifrån Einsteinklass, även om jag vid något tillfälle överraskade vår fysiklärare med att vara näst bäst på en skrivning. Ja, det fanns en annan elev som var bäst på skrivningarna varje gång, en som fattade vad det handlade om och inte bara pluggade in kunskaperna tillfälligt.
En sak har jag i alla fall fattat när det gäller fysikens mysterier, och det är att tiden går olika fort vid olika tillfällen. Nu har jag varit ledig fem dagar och tiden har svischat iväg med en enorm hastighet.
De närmaste fem dagarna, fram till den lediga lördagen, kommer definitivt inte att gå lika snabbt. Det är också en del av denna fysikverklighet jag har snappat upp.
Ja, det är underligt det där med jobb kontra ledighet.
Jag har länge gått och funderat på att skriva ett blogginlägg om detta förhållande.
Men så fort jag tänkt färdigt och jag känner att jag skulle kunna skriva något, ja då är det dags att åka till jobbet.
Och så är det nu med.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

1 kommentar:

Frukostflingan sa...

Jag har alltid levt med samma tideräkning som du visar prov på, men idag när jag inte längre behöver jobba fattar jag inte hur jag hade tid att jobba! Perspektiven förändras tydligen med åldern!