Twingly statistik

fredag 15 februari 2008

Jag gav mig ut utan mina glasögon i dag


Det har varit en prima februaridag i Malmö idag.
Solen har lyst som en stor gul grapefrukt på himlen och det verkar som om folk har blivit lite gladare av det (även om det de facto var rätt kallt ute).
Själv har jag varit ledig och så pigg av ljuset att jag gav mig ut på förmiddagen för att vattna blommor och kolla posten i min vän BT:s lägenhet. När jag skulle kolla ett av kuverten som låg innanför brevlådan kände jag att något var fel.
Jag hade inte glasögonen på mig.
Här ska jag infoga att jag under många år kämpade mot det faktum att jag behövde glasögon för att hitta rätt här i världen.
Men jag fick så småningom böja mig för fakta.
Och när jag skulle ta körkort var det inget snack.
Hade jag inte glasögon så blev det inget körkort.
Nåväl, jag tänkte att jag av någon anledning tagit av mig glasögonen och lagt dom någonstans i lägenheten. Men mitt letande på den lilla yta där jag tankspritt skulle ha kunnat lägga glasögonen var resultatlöst.
Så jag fick återvända hem, via en tur in på Konsumbutiken, utan några glasögon.
Till min förvåning såg jag rätt bra utan dom, men samtidigt kände jag mig lite naken.
Väl hemma kunde jag i alla fall konstatera att glasögonen låg kvar på köksbordet och att jag helt enkelt glömt att ta på mig dom när jag gav mig ut.
Så kan det gå.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här har det också varit riktigt soligt idag, men svinkallt. Det har blåst som bara den och termometern har stått på 0 gr. Jag släppte just ut katterna (22.00) och fick till min förvåning se att det var alldeles vitt ute!! Det har snöat!!
Ha en trevlig helg!
/Ingrid

Anonym sa...

"så kan det gå."
var det inte så kurt vonnegut brukade skriva? "that's the way it goes."