Twingly statistik

lördag 21 juni 2008

Malmöturkarna gick helt i spinn

I kväll, midsommardagen 2008, hade vi väl alla hoppats att få bänka oss framför tv:n och se Sverige spela kvartsfinal i fotbolls-EM. Och det hade kvittat om motståndaren varit Holland eller kanske Italien.
Vi hade bänkat oss där med samma lite ängsliga optimism och förväntan i blicken, men så blev det inte nu.
Några som däremot kan glädja sig över att ha ett lag som motsvarat alla deras förväntningar och förmodligen lite till är turkarna, i Turkiet eller var de nu befinner sig i världen.
Matchen mot Kroatien var kanske inte någon riktig höjdare förrän det drog ihop sig till förlängning. Den och den följande straffläggningen bjöd på all den dramatik man begära när det gäller fotboll.
Malmös turkar firade naturligtvis segern med bilhornskonsert och samling på Stortorget. Jag hörde det ända ut på Öster när jag cyklade hem i natten efter att ha tillbringat midsommaraftonens kväll framför tv:n.
Vi får glädjas med dom och hoppas på att de kan göra sensation mot Tyskland i semifinalen.

Jah Hollis

PS. Det kostar på att fira i förskott, det fick både jag och senare det kroatiska landslaget känna på. Jag var ute och slog runt torsdagen före midsommarafton och orkade helt enkelt inte med något firande på fredagen (trots att jag inte saknade erbjudanden). På samma vis firade kroaterna sitt ledningsmål mot Turkiet så intensivt, att det blev förlängningstid på förlängningen och på den extratiden kvitterade Turkiet. DS.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Det vore kanske roligare om du hade något att säga om det jag skrivit. Jag förstår inte riktigt varför du använder min blogg till sådana här "budskap" eller vad man ska kalla det.