Twingly statistik

onsdag 2 juli 2008

Försvunnen telefon kom snabbt tillbaka

Jag var på utflykt Öresund runt i sällskap med gudbarnet på tisdagen, den första riktiga sommarvädersdagen på länge nu. När det var dags att borda ett tåg i Helsingör för vidare transport mot Klampenborg, där huvudmålet för resan som var nöjesfältet Bakken ligger, upptäckte jag till min fasa att jag blivit av med min mobiltelefon.
Av någon idiotisk anledning hade jag haft den i en plastkasse tillsammans med lite andra grejor. Men i plastkassens botten syntes ett litet hål där telefonen uppenbarligen hade slunkit ut.
Det blev till att under upprepade bannor från gudbarnet (och jag kände mig verkligen dum) vänta in nästa ankomst av den färja vi åkt med (vilket lindrades av att det var soligt och att det fanns god glass i Helsingör) bara för att få veta att de inte hittat mobilen på färjan som för övrigt heter Hamlet efter Helsingörs store (fiktive?) son.
Så för att inte försämra läget än mer for vi till Bakken och förlustade oss utan att låta mobilförlusten förmörka tillvarorn.
Så i dag, när jag började försöka spåra telefonen ringde jag till att börja med upp den.
Och ta mig tusan, de svarade i den på Forex i Knutpunkten (där Danmarksfärjorna lägger till) i Helsingborg där vi växlat lite pengar innan vi åkte.
En oerhörd lättnad och en ny kunskap i livet: bär aldrig din mobil i en plastkasse.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Ett bra tips, men snälla Jah vad du än gör spring nu inte till närmsta Clas Ohlson och köp dig ett sånt där fult hölster till mobilen. De är skitlöjliga!

Bengavoice sa...

Så bra, Jah,
"Bär aldrig din mobil i en plastkasse" för tankarna till den lomhördes tolkning av det åttonde budet: "Du skall inte bära färskt vetebröd i din väska".
Kanske är det dags för en modernisering av de tio budorden?

Alla smutsiga detaljer sa...

Men, jag fattar inte riktigt. Du hade ju uppenbarligen lagt telefonen på disken, inte tappat den ur kassen... Slarver ;-)

Jah Hollis sa...

SFNB: Jag lovar. Jag kör hellre tur och retur Malmö–Helsinborg för att hämta en borttappad telefon än att ta på mig ett sådant hölster.

BV: Budet om vetebrödet följer jag alltid till punkt och pricka.
Men vi borde kanske sätta oss ner och snacka igenom en ny variant av de tio budorden.
Men varför just tio?:
www.youtube.com/watch?v=rCz0-HY1TLU

ASD: Jag önskar att det varit så. Gudbarnets förutsägelse om att det skulle gå hål i plastkassen slog in med en precision som får mig att tro att hon är synsk. Eller bara så förbannat mycket klokare än jag. :-)