Twingly statistik

torsdag 18 september 2008

En bortglömd musikalisk pärla


Jag vet inte riktigt vad det är som påverkar det som finns gömt långt där nere i minnet. Men i går natt, innan jag skulle avsluta mitt jobb, kom jag att tänka på en låt från väldigt länge sedan, en riktigt pärla som nog inte så många hört även om den var en smärre hit i USA.

Låten kom i vågen av black power i USA och en av kompositörerna är Toni Wine och det är väl svårt att inte höra att det är Phil Spector som står för den maffiga produktionen.
Varför är det så svårt att hitta sådan här musik i dag?
Sade han gnälligt.

Jah Hollis

PS. Ja, låten heter Black Pearl och gruppen Sonny Charles & The Checkmates, Ltd. DS.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick också en uppenbarelse häromnatten.
Jag vaknade av att jag själv gnolade The Zombies "She's Not There".
Ja, varför är det så svårt att hitta sådan här musik i dag?
CK

Jah Hollis sa...

För att det bara är en massa hip hop och blip blop å sånt däringa som gäller. Jävla FNL-musik...

Anonym sa...

Som å dra i ett rep...
CK

Jah Hollis sa...

Kunde inte sagt det bättre själv, gamle vän...