Twingly statistik

torsdag 4 september 2008

Jag tror vi gav bort en quizseger i går


Quiz i går och uppslutningen var väl inte den bästa, bara Ol´Hell och jag från ordinarie laget plus tillfällige inhopparen E som inte hittade någon i sitt lag på plats.
Och så fick vi hjälp med en och annan fråga av R som ändå höll sig lite ifrån själva tävlandet.
På något vis lyckades vi, trots att vi var så få, trassla till det och vi lyckades med klassikern att glömma fylla i svaret på en fråga vi kunde.
Så vi hamnade på 17 eller 17,5 poäng (inte ens det har jag koll på), vilket innebar platsen efter de tre topplagen.
Segrarna, som jag heller inte minns namnet på, hade 19,5 poäng vilket alltså var högst två och en halv poäng bättre än vårt resultat.
Hänger ni med?
Hade vi nu inte glömt att fylla i den frågan vi kunde men glömde att skriva svaret på samt valt ett par andra svarsalternativ vi hade uppe på ett par andra frågor, ja då hade vi haft de där 2,5 poängen som fattades.
Det var barchefen Bryan som var quizmaster, och hans musikfrågor passade mig, som så ofta, som handsken.
Sedan körde han lite i den gamla skolan med en fråga om James Bond (den vi kunde men glömde att svara på) och en om The Magnificent Seven, västernfilmen som bygger på De sju samurajerna, och som man tydligen borde memorera en del fakta om eftersom den lär dyka upp i quizsammanhang igen, precis som Agent 007.
Vem sade något om bortförklaringar...?


Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: