Twingly statistik

fredag 15 maj 2009

Fredagsfärger 15 maj: Grönt och svart


Eftersom jag egentligen är på väg till jobbet hinner jag förstås inte ta några nya bilder till dagens fredagsfärger: Grönt och svart.
Men det fanns ju en och annan arkivbild som stämmer väl in på det färgtemat (för visst finns det ett par svarta stenar i muren på den övre bilden), så det får bli två stycken innan jag måste rusa ner till en snart väntande bil.
Ha en fin helg, ni som är lediga, och givetvis ni andra med.
Och visst, fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

13 kommentarer:

hea sa...

Är inte grönare än så i norrland, ändå har jag dragit upp det gröna, men vi är på gång nu :)
Men Du hade verkligen grön, och svart, javisst hitta jag svarta stenar :)
Trevlig helg!

Kerstin sa...

Vilken tur att det finns arkiv. :)
Gillar båda bilderna. Snyggt med den vita bysten mitt i allt det gröna.
Konsertbilden var också läcker.
Ha en trevlig dag på jobbet.

marie roxbro sa...

Första bilden är vacker men den andra är lite mer spännande....

Cecilia Artista sa...

Fina bilder båda två. Men jag hade föredragit att ta bort den vita skulpturen!

Ha en trevlig helg, även om du jobbar då!

KerstinJ sa...

Gönt och vitt menar du väl? OK, jag ser två svarta stenar. Snygg bild förresten.

Liz1e sa...

läckert ljus på konserten! bysten är en aningen malplacé...

Hasse sa...

Klart att det finns svarta stenar på bilden. Ha det gott.

Marie sa...

Fina bilder du bidrar med. Det lilla huvudet är sött, sitter där och spanar. Konsertbilden är läcker :-) Spännande sken.

Wickans värld sa...

Neil Young.... suck... Den konserten skulle jag velat ha vara på!

Amanda sa...

Snygga bilder på grönt ocg svar. En i Live och en sten med härlig grönska. /Amanda

Anonym sa...

Verkligt sköna bilder!
Jag gillar den med bysten bäst dock.
Ha det så gott på jobbet!

Anonym sa...

bysten var fint placerad. Fin tolkning

Mats sa...

Jobbar du inte lite för mycket?

Jag är lite kluven till trädgårdskonst men din figur verkar vara av smakfull storlek.

Natur (gräs), arbete (gärdsgård), gipsbyst (finkultur) - jag kanske övertolkar?