Twingly statistik

fredag 8 maj 2009

Fredagsfärger 8 maj: Gul och röd

I natt har det dykt upp nya fredagsfärger och det ska vara kombinationen gul och röd.
Eftersom jag nu sitter framför datorn (det är väl snart läggdags) tittade jag igenom vad jag har i datorn.
Det var faktiskt mindre än väntat: och inte en endaste "skånsk" gul-röd fana. Men däremot en lite halvdålig bild där Svenska kyrkans gul-röda flagga är med.
Men mitt bidrag får i stället bli en annan skånsk företeelse, en gul regionalbuss som med sin röda Skånetrafikensymbol på sidan susar förbi vad som kanske verkar vara farligt nära fotografen. Men jag lever än.
Här hittar ni flera av veckans fredagsfärger.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

31 kommentarer:

Anonym sa...

Dom vann nog :-))). *senil i minnet*.

En liten fråga om hur du visste vilket lag det var?

Natthälsningar
strömma

Anonym sa...

Det är till att ha bra ögon :-))).

Jag visste inte att Skåne har gul rött som färger. Nu har man lärt sig nåt nytt *ler*.

strömma

Anonym sa...

Helt klart kan man lära sig något denna tid på dygnet också :-).

Här får du lära dig lite matnyttigt också:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Republiken_Jamtlands_flagga

Foto i Norr - Marie sa...

En härlig bild och jag blir lite yr av att se på den faktiskt känns som bussen åker snabbt förbi mig bara så där. Bra fångat!

Megera sa...

Veckans tema passade tydligen Skånes färger, vilket jag lärde mig nu. Har inte en aning om vad Södermanland har för färg och får nog studera lite.

Lite läbbigt känns bilden, för man sugs med och blir som sagt lite ostadig.

Anonym sa...

Hihi, gamla minnen väcks till liv. När jag fick min första kamera som 12-åring fotade jag 11-bussen när den susade förbi. Inte så lyckat tyckte min föräldrar.

Sukkerspinnengelen sa...

Gult er kult ;-)

Helgen i Focus sa...

du hittade ju i alla fall bussen. Lite skönt rörelse i den också.

Nukke sa...

Som en gul blixt !

KerstinJ sa...

Verkligt grann gul buss! Och med rött i o dessutom. Jag blir glad när jag ser på bilden.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Fräckt med en buss i farten. Din profilbild hade ju oxå gått bra.

Jo du här i Göteborg gillar vi allt som är glatt, även Skånes vackra färger.

Må gott, önskar Irene

Pialotta sa...

Ja du de gul/röda färgerna finns en del hos mig oxså.. våra Skånska färger. Idag valde jag något helt annat..
Din buss i färd.. susningen som blir i fart.. gillar.
Ha de gott/Pialotta

Amanda sa...

Sånebussarna har jag åkte med ett antal gånger. De brukar ha svårt att susa förbi inne i stan. Lite fortare går det med flygbussen.
/Amanda

Ninnu sa...

Den glider in :)


Tack för ditt besök!

hea sa...

Ha ha, jo, hon såg verkligen liten ut i den kostymen :) Himlarns fina buassar i skåne, våra är också gula, men mer åt de senapsgula hållet...

foto CHIP sa...

En riktig "Skånesymbol" du bjuder på. Fint med speglingen i fönstret :)

Mats sa...

Jag gillar rörelseoskärpa - riktigt så snabba brukar väl inte bussarna vara...

princexswe sa...

Jättekul bild och klockrena färger. Tack för din kommentar hos mig. Jag har inte hellre nån större kunskap när det gäller namn på konstiga blommor.

Maria Berg sa...

Annars kunde du ju ta bilden på dig själv - gul och röd!
Heja skåne!
/MB

Kerstin sa...

Vilken bra tolkning. Härlig fart och fläkt i bilden. Du hade ju kunnat lägga upp din visningsbild också. ;)
Ha en fin helg.

Anonym sa...

Det verkar gå undan, en bild med fart i

marie roxbro sa...

Hur fort får bussarna köra i Skåne? :-)

Liz1e sa...

jag gillar din lokalpatriotism - skarpt:)

Monkan sa...

Gillar bilden. Många spännande speglingar i föstrena och härligt suddigt av susandet förbi fotografen.

Jodå, jag har fångat hela färgskalan på det där trafikljuset :-) Synd att det inte finns grön-gult.

sinneskatten sa...

Sist jag var i Malmö och åkte lokal bussen blev en passagerare (som var av annan nationalitet)så illa behandlad av föraren att jag och min man trodde vi både såg och hörde fel.
när jag sen berättade upprört för dottern så sa hon ja men det är inget ovanligt?
Nu kommer vi om två veckor och då är min förhoppning att klimatet har ändrat sig på lokalbussen.
Ha en skön helg...
carina

anemonen sa...

En bra bild blev det till sist kan man säga. Småland har också en egen flagga.Gul och röd. Men inget kors utan ett lejon.....

Famos/Menageriet sa...

Verkligen häftig och fartfylld bild!
Ibland kan man hitta små guldkorn i arkivet.
Ha en skön helg!

Marie sa...

Här susar rött och gult förbi ;-)

Bitten sa...

Kul foto, man ser att bussen rör sig. Speglingarna i rutorna är också fina.

ormbunke sa...

Kul bild på temat. Det är bra med lite annaorlunda bilder. Anita

Veronica sa...

Cool bild! Man blir lite snurrig i huvudet när man tittar på den.
Jasså, det är skånes färger. Ja man lär sig något varje dag =)