Twingly statistik

onsdag 27 maj 2009

Jah Hollis missade Sonic Youth i spurten


Ungefär i detta nu är det väl dags för Sonic Youth att stiga på scen på KB i Malmö för att göra en klubbspelning som det väl lär talas om länge.
När denna spelning annonserads ut måste jag ha varit helt av banan, för när jag fick klart för mig att denna konsert skulle bli av, var den fett utsåld sedan länge.
OK, Sonic Youth är kanske inte så mycket Youth längre, men de de är en publikmagnet och en klubbspelning i detta formatet är väl en smärre sensation. Det lär ha kommit mycket långväga förfrågningar om biljetter till KB-konserten.
Själv var jag, som såg Sonic Youth i Malmö folkets park för ett par (?) år sedan och blev mycket upplivad av deras soniska pyroteknik, i dag (onsdag) ytterst nära att få tag i en biljett till KB, men det visade sig att någon hann ett par minuter före mig.
I teorin skulle jag kunna åka upp till Siesta-festivalen i Hässleholm i morgon, torsdag, där Sonic Youth avslutar den första festivalkvällen. Men det känns just nu väldigt teoretiskt.
Sonic Youth är också huvudpersoner på Malmö konsthall denna fredag när det är vernissage för utställningen Sonic Youth - Sensational fix på fredagskvällen.
Dit, till vernissagen, är givetvis en lokal kulturpersonlighet som Jah Hollis inbjuden (och jag skojar inte nu). Men om allt går enligt mina planer kommer jag att befinna mig på annan ort den kvällen.
Nu kommer utställningen att pågå fram till den 20 september, så någon dag ska jag väl kunna ta mig dit.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag brukar också gå på en massa saker - i teorin....

Jah Hollis sa...

Detta var högst teoretiskt. SY spelar klockan 23.45 i Hässleholm. Jag kommer inte att vara där.