Twingly statistik

måndag 25 maj 2009

Svårt att skilja Bildt från en imitation


Jag hörde lite av reprisen på Godmorgon världen på söndagskvällen, bland annat satirinslaget Public Service som ju bygger enbart på imitationer av kända offentliga personer.
Ibland kan det vara lite småroligt, även om det är sällan jag skrattar ordentligt.
Men jag måste ha lyssnat lite slarvigt i kväll för jag spetsade öronen när jag hörde en bra imitation av Carl Bildt.
Det var på pricken den där skorrande ordningsmannarösten med sitt krystade språk och lite lätt högdragna ton. Men det var ingen humor i det och det höll på länge.
Det var helt enkelt så att Public Service redan var slut och programmet hade gått över i ett inslag där man intervjuade den riktige Carl Bildt.
Oppsan då!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,