Twingly statistik

torsdag 10 september 2009

Min Silversurfarn klarade testet i dag

Egentligen är det väl rätt fånigt att ge namn åt bilar, men min trogne pendlarkamrat sedan snart två år nu får väl, på grund av sin färg och snabbhet, finna sig i att kallas Silversurfarn här.
I dag var det andra gången, första medan jag ägt den, som bilen skulle in och granskas på Svensk bilprovning.
Jag hade tid i Ystad och av någon anledning ändrade jag inte detta trots att det var på ett datum då jag inte skulle till Wallanders stad och jobba. Men kanske låg det något i bakhuvudet om att de kan tänkas vara lite "snällare" i en mindre stad (fast det ju ska vara samma regler och procedurer som ska gälla överallt).
Egentligen var det väl inget att bekymra sig om överhuvudtaget, men jag både dammsög och tvättade den silvrige innan jag gav mig av.
Bilprovningen har onekligen blivit något annat än när jag senast hade bil och tog den till test. Då var det ett gäng rätt bistra typer som jobbade där och man visste inte riktig vad man skulle kunna vänta sig.
Nu blev jag till att börja med insläppt före den utsatta tiden.
Och de sade "Välkommen!" och frågade om jag ville vara med när de kollade bilen eller om jag ville sätta mig i ett litet rum bredvid och ta en kopp fika i stället.
Jag fikade och hann knappt dricka upp innan en av dem som testat bilen kom in och sade att allt var OK, skrev ut ett papper på det och sade "hej då".
Sedan for jag i min skinande och godkända Silversurfare på en liten skånsk fotosafari denna soliga och vackra sensommareftermiddag.
Quiz var det i går kväll och det gick sådär.
Vi var inte bland de tre bästa lagen, delvis för att vi valde lite fel mellan några alternativa svar och för att vi helt enkelt inte visste en del av de rätta svaren.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: