Twingly statistik

söndag 11 oktober 2009

Helgens bästa och helgens sämsta


Nu är vi redan över på söndagen: ångestens egna högtidsdag.
Min långledighet går mot sitt slut och på måndag ska jag börja jobba igen. Jag ser ärligt talat inte fram emot det, det är lite för mycket turbulens kring min arbetsplats nu för att jag ska känna mig tillfreds med det som händer.
Helgens höjdare (hittills i alla fall) var fredagskvällens konsert med The Handsome Family på KB i Malmö.
För mig var det en chansning att gå dit, men jag kände på mig att det var rätt och det var det ju.
Äkta paret Brett och Rennie Sparks och deras båda medmusiker bjöd på lågmäld country och folkmusik med mörka och melankoliska texter, allt framfört med en stilla intensitet som gjorde att man bara sög åt sig allt de gav oss.
Jag blev så upprymd att jag kände att jag ville tacka dem för deras insats.
Och det gjorde jag när jag köpte en av Rennies (en kvinna jag blev lite förälskad i) egenhändigt designade band-t-shirts efter konserten och när vi senare stötte på Brett som stod och tog ett bloss utanför baksidan på KB när vi gick därifrån.
Raka motsatsen, helgens lågvattenupplevelse, var Sveriges VM-kvalmatch i fotboll mot Danmark.
Sverige förlorade surt med 0-1 och därmed ska det till ett mirakel eller två i de sista gruppmatcherna på onsdag för att Sverige ska ha en chans att vara med i slutspelet i Sydafrika.
Det danska segermålet var det inget att säga om. Däremot finns det en hel del att säga om de båda svenska mål som föregick det och som båda dömdes bort av den spanske huvuddomaren och hans linjemän.
Ett mycket trist sätt att tappa en given chans till ett VM-slutspel.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Maria Berg sa...

Tur att det händer även bar saker och inte bara dåliga,

I det guldglänsade fönstert skulle jag vilja bo om det är guld som glimmar... MB