Twingly statistik

onsdag 30 december 2009

Intet är som väntans tider 1


Jag sitter och väntar på att ordföranden i vår bostadsrättsförening ska dyka upp och ringa på min dörr.
Jag stötte ihop med honom på gården när jag var på väg till jobbet häromdagen och han undrade om han skulle kunna få tag på mig senare i veckan.
Visst, svarade jag och jag fattade det som om vi var överens om att han skulle dyka upp hos mig efter klockan 13 i dag. Men nu slår det mig att "efter klockan 13" är ju inget bestämt klockslag, och ännu (snart klockan 15) har han inte dykt upp.
Så här sitter jag och kan inte så mycket annat; han kan ju komma och ringa på när som helst med det där p-platskontraktet som ska förnyas.
Så jag kan bara inte gå ut och göra det där jag hade tänkt mig göra efter att han varit här.
Tusan också!
Uppenbart kan man inte vara nog tydlig när man bestämmer något med någon.
Det borde jag kanske redan ha lärt mig vid min ålder.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: