Twingly statistik

onsdag 27 januari 2010

Jag trotsar snöovädret för att quiza

Gårdagen, tisdagen den 26 januari, var på många sätt en bra dag för mig. Jag gjorde ett par saker jag aldrig gjort förr och som kan komma att få en positiv betydelse för mig i framtiden.
Jag hinner inte att just nu gå in på vad det handlar om, men jag hoppas kunna återkomma till det i några senare blogginlägg.
Nöjd som jag var efter det jag gjort under eftermiddagen satte jag kurs på restaurang Syltan där de har quiz varje tisdagskväll och där medlemmar ur Caltex & The Oxymorons, vårt lag när vi tävlar på Pickwick, deltagit då och då med framgång.
Problemet med Syltan är bara att deras quiz blivit populärt och i går var alla borden bokade i förväg.
Ingen jag kände var där och jag hängde i baren där jag fick vara med några stammisar som bildade lag, och i halvtid fick vi dessutom förstärkning av min lagkamrat BV som lite oväntat dök upp.
Vi knep en delad förstaplats tillsammans med två andra lag och i tie breaket knep jag, på andra utslagsfrågan, vinsten.
Det innebär att jag nu har chansen till den hägrande quiztrippeln: vinst tisdag, onsdag och torsdag.
Så nu måste jag trotsa ovädret som dragit in över Skåne och ta mig till Pickwick för veckans andra quiz. Och så får jag hoppas att några lagkamrater är inne på samma tankar.
Precis lagom till att det är dags att dra har jag läst ut Cormac McCarthys fantastiska dystopi Vägen. Jämfört med vad huvudpersonerna i den berättelsen får genomgå är en sväng ut i den skånska vinternatten rena avkopplingen.
Och även Vägen tänker jag återkomma till i ett senare blogginlägg.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Klarabella sa...

Idag när vi satt och åt ställde pappa några av frågorna ni fick igår. Jag kunde tex vilka fem länder Schweiz gränsar till. Pelle kunde vad RAM betydde. Oväntat? Hehe. Ha det så trevligt ikväll, du kommer förmodligen träffa pappa :D

Thomas O. sa...

Lycka till! "På spåret" eller "Vem vet mest" nästa?

Photos by Storm sa...

Lycka till i kvällens quiz. Hoppas du inte förfryser dig i snöovädret/Lis

Miia sa...

Tackar!
Jag har också trotsat snöovädret men det var bara för att dra iväg till jobbet ikväll, en filmkväll hemma skulle sitta mycket bättre...*S*
Ha de gött ikväll!/ Kramz

Jah Hollis sa...

Tack för uppmuntrande tillrop!
K: Bra att kunna Schweiz-svaret, fast det var nog en fråga från ett tidigare quiz som inte var med i tisdagens quiz. Att P visste vad RAM står för förvånar mig inte. :-)

TO: På spåret om jag får välja. :-)

I övrigt var det knappast risk att förfrysa sig i kväll. Snarare då att vricka fötterna i den sliriga snön. Men jag klarade mig.

Och så vann vi även aftonens quiz. I morgon kan vi ta trippeln!