Twingly statistik

tisdag 16 februari 2010

Jag har fått nog av vinterväder nu


Den här veckan ska, enligt vad någon meteorolog uppgav på radion, vara den statistiskt sett normalt kallaste här i södra Sverige. Och det känns väl positivt att det förhoppningsvis ska komma lite högre temperaturer nu.
För är det något jag har tröttnat på nu så är det vinter och snö och kyla. Visst, sportlovet återstår och ännu pågår vinter-OS ett tag, men sedan får det f-n i mig vara nog.
Det räcker med den här nederbörden som förvandlas till gråbrun sörja inne i stan och som snåla Malmö stad inte ens bryr sig om att ploga bort på vissa ställen.
Kolla översta bilden. Så har det sett ut en månad på gatan jag bor vid och där jag parkerar min bil när jag kommer hem efter jobbet.
Botten.
Dessvärre verkar det som om det ska komma ännu mer snö i veckan.
Deprimerande är vad det är.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Väderleksrapport från norra Skåne: Just nu singlar stora vita flingor ner från en jämngrå himmel, och intensiviteten tycks dessutom vara ökande... Vind: Nej. Temp: -0,5 grader.

<:-/

Mattias sa...

Ush ja, vintern kan få mer än gärna ta och försvinna nu för att återkomma lagom till jul igen.

Ninnie sa...

Jaa, håller med, nu räcker det med snö!!! Idag faller stora flingor-igen!-utanför mitt fönster...Våren känns långt borta.

Alla smutsiga detaljer sa...

Trååååkigt, verkligen!

Anonym sa...

Jag är också trött på den här förbenade vintern. Att döma av bilderna så kan jag meddela att det lika eländigt ut i Stockholm med omnejd också.
Men trots det så önskar jag dig en trevlig onsdagskväll.
/Bibbi

Frida sa...

usch ja. jag är också trött på den här vintern och den här snön. och att det av någon anledning helst snöar på dagen och inte på natten här i kalmar.