Twingly statistik

torsdag 18 mars 2010

För många kockar lagade quiz-soppan


Nej, det blev ingen quizseger för oss på Saint Patrick’s Day, alltså onsdag kväll.
Sanningen att säga så var det nog lite för livligt på The Pickwick Pub för ett seriöst lagtävlande och därtill visade det sig att vi blev en väldig massa folk i vårt lag.
I den hjärtliga stämning som rådde hakade det på kompisar till kompisar, och även om det gick hyfsat för oss (jag tror vi kom på delad andraplats, även om någon påstod av vi bara kommit trea) så bevisade detta bara en gammal sanning.
Ju flera kockar, alltså deltagare i laget, desto större risk för en lite sämre quiz-soppa.
Någonstans vid sex personer tror jag gränsen går för att den inbördes kommunikationen ska funka.
Men eftersom frågetemat, inte oväntat dagen till ära, var irländskt så borde jag kanske ha kunnat läst in mig ytterligare utöver de irländska kunskaper jag redan besitter.
Till exempel lite om de små gröna gubbarna i den gröna ön, The Leprechauns.
Vad O’ i alla irländska efternamn som börjar just med O’ står för klarade vi i alla fall.

Jah O’Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 kommentarer:

Mikael K sa...

Tre tror jag på. Som i begynnelsens På spåret. Och i eviga Vi i femman.
Slante (stavas det väl?)

Mikael K sa...

Skrollade ner och såg.

Sláinte!

Paddy på dig.

Jah Hollis sa...

I quizfinalen får man vara som mest fem deltagare.
Vi vann en gång finalen med fyra stycken i laget.