Twingly statistik

onsdag 17 mars 2010

Saint Patrick´s Day och Quiz samtidigt!


I dag är det den 17 mars och bara tre dagar kvar till vårdagjämningen.
Det är i år också också dagen då min gamle vän Jah Augustus fyller jämna år.
Som om inte det vore nog, är det den irländska national- och festdagen Saint Patrick´s Day som just i år infaller på en onsdag.
En onsdag när jag dessutom är ledig, vilket ju innebär att det också är Quiz Night på The Pickwick Pub här i Malmö.
Det känns som om det är bäddat för en riktig festkväll.
Jag ska bara försöka leta upp något grönt att ha på mig.
Sláinte!

Jah Hollis

3 kommentarer:

A home far away sa...

Oh the old Irish:) Grattis Irland får vi väl säga:)

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

xmas kid sa...

Jajamensan, Jah Augustus fyller 60 idag.
The Five Trains borde haft en återföreningsfest!
Kanske vi kan ordna det till hans 65-årsdag...

Eva Nygren sa...

Oj, jag missade att det var vårdagjämning. Men jag har märkt skillnaden, det är det viktiga. Härligt med ljuset!