Twingly statistik

lördag 27 mars 2010

Se upp, nu börjar sommartiden!

I natt är det dags.
Sommartiden startar och vi kommer att kunna njuta av längre, ljusare kvällar.
Men uppenbarligen är det inte helt problemfritt att ställa fram klockan en timme och på så vis rucka den invanda dygnsrytmen.
För mig personligen är det inga problem den här gången, men kanske blir det värre för alla som ska upp och jobba tidigt på söndagen då ju en timme "försvinner " där i marsnattens mörker.
Naturligtvis finns det undersökningar (vad undersöker man i-n-t-e nuförtiden?) som visar att både risken för hjärtinfarkter och bilolyckor ökar vid övergången till sommartid.
Själv tycker jag det bara känns trevligt att ljuset blir en större del av dygnet för mig (jag är ju ändå aldrig uppe tidigt på morgonen).
Glöm nu bara inte att ställa om klockorna (en timme framåt!) i natt!
Bilden ovan har väl inget mer med sommartid att göra än att det är en sommarbild från Skåne.
Jag hade tänkt använda den i fototemat Tecken, men tog en annan i stället.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: